Kom og få et boost til, hvordan du tager næste skridt i din cirkulære digitale forretningsudvikling.
Hvilke digitale hacks skaber en succesfuld gensalgsplatform? Hvilken data skal du have adgang til for at skabe grønne valg for dine kunder? Hvordan får du styr på dine materialestrømme?
Gate 21 og Digital Lead inviterer til en workshop hvor du får indblik i cirkulær økonomi og digitalisering i praksis, hører erfaringer fra virksomheder og får sparring fra dygtige fagfolk inden for design, cirkulær økonomi og digitalisering. Mød nogen der allerede er i gang og få værktøjer til din digitale grønne forretningsudvikling.
Dagen er baseret på erfaringer fra skræddersyede designsprints med fokus på digitalisering som løftestang til at sikre en bedre cirkulær forretningsmodel i projektet Grøn Cirkulær Omstilling. Vi starter dagen med frokost og der bliver rigelig mulighed for at snakke med dine likeminded.
Program
12:00 Mingling og sandwich
12:30 Velkommen
12:45 Digitalisering handler om mennesker - og alle kan være med.
Prøv det der ‘design tænkning’ på egen krop i en helt analog opvarmning. Mark Hoppe og Jonas Deibjerg Rasmussen, Regndans
13:15 Hvad kan vi lære i krydsfeltet mellem cirkulær økonomi og digitalisering
Hør de seneste trends om hvordan genbrug, leasing og sporing af materialer muliggøres gennem data og digitalisering. Trine Plambech, Leder af forretningsområdet Digital Grøn Omstilling, Alexandra Instituttet
13:40 Pause
14:00 Cirkeltræning for virksomheder
Coaching panel - Regndans - Alexandra instituttet - Gate 21
Virksomheder der har arbejdet med digitalisering og designtænkning som løftestang til deres cirkulære forretningsmodel inviteres op på scenen. Vi hører om deres rejse, som efterfølges af en coachingsession med dygtige folk indenfor digitalisering, design og cirkulær økonomi.
STATION 1 - GENSALG
Hvordan skaber vi løsninger for online gensalg af hjælpemidler, hvor det er svært at matche forbrugerens behov med produkterne? Heidi Imer Sigvardt, Rehaps
STATION 2 – TAKE-BACK SYSTEM
Nu introduceres en digital løsning, som betyder at vi kan spore og skabe overblik på vores møbler. Hvordan udbreder vi og skaber de rette samarbejder på vores take-back ordning? Maria Fryd, Wehlers
STATION 3 – BRUGERADFÆRD
At være anderledes og nyskabende i servicebranchen kræver mod. Hvordan synliggør vi CO2-udledningen og hjælper vi vores kunder til at vælge grønnere rengøringsløsninger? Christina Borreschmidt, Marketing & kreativ ansvarlig
15:30 Sådan kommer du selv i gang
Mads Ohland-Andsersen, Gate 21
15:45 Tak for i dag