Hvorfor internationalisering?
Det danske marked er i global sammenhæng et meget lille marked, og forretningsmulighederne er meget større i udlandet. For eksempel er det tyske marked 14 gange større end det danske marked baseret på antal indbyggere. Internationale forretningsaktiviteter kan være meget komplekse og dyre. Du skal overveje mange ting, når du udarbejder en international forretningsplan, herunder markedsvalg, klar segmentering og salgsargumenter til det specifikke marked, identifikation af værdifulde partnere til kanalstrategien og et budget for planen.
Så hvor skal man starte?
Den første enkle ting er at overveje, hvordan du sparer tid og penge: Hvilken forberedelse kan gøres ved simpel skrivebordsforskning på din hjemmebase, og hvad skal du undersøge på stedet? Og hvem kan hjælpe?
Registrer for mere information
Beyond Betas internationaliseringsaktivitet
Beyond Betas internationaliseringsaktivitet har fokus på opbygning af internationale relationer under princippet "go do". Hvis du har brug for hjælp til andre aspekter af internationaliseringsprocessen, kan Beyond Beta-teamet guide dig til de rigtige eksperter i Danmark såvel som på det specifikke marked.
Beyond Beta hjælper dig gennem vores internationale økosystemer med at finde nye partnere og udforske innovationsmuligheder på tværs af grænser. Eksempler på Beyond Beta-partnere og aktiviteter i vores økosystem:
- Innovation Center Denmark (ICDK) har syv centre strategisk placeret i innovative hotspots rundt om i verden (Boston, München, New Delhi, Seoul, Shanghai, Silicon Valley, Tel Aviv).
- Klyngeorganisationer som DigitalLead gennem hele Europa. Desuden "klynger af klynger", hvor DigitalLead er repræsenteret: Digital SMV'er i Europa, Tech SMV'er, Smart City Tech.
- Enterprise Europe Network (matchmaking udenlandske partnere gennem 600 kontaktpunkter i 60 lande).
- Fælles delegationer på internationale messer og tech-konferencer, f.eks. Web Summit, Slush!, Mobile World Congress, Smart City Expo osv.
Kontakt os for at snakke om dine muligheder