Indlægget giver et indblik i, hvordan vi arbejder med customer centricity som paraply for en række brugercentrerede aktiviteter i Grundfos.
Omdrejningspunktet er løbende validering, stakeholder kommunikation og prioritering af UX-arbejde i en ’udviklingstung’ organisation.
Der vil være konkrete eksempler fra projekter af forskellig karakter – nogle med stor succes og andre, hvor verden er mere udfordrende. Fællesnævneren er aktiviteter, hvor det at få præsenteret og overleveret UX-arbejdet til stakeholders fylder en stor del og kan tilføre stor værdi.
Det handler i høj grad om at få skabt et fælles ejerskab i UX-arbejdet, hvilket øger kvaliteten, og værdien i et projekt, i sidste ende.
Der vil ligeledes være hands-on-sektioner med fokus på en række af de indledende skridt, vi tager i et projekt. Her handler det om at få etableret et fælles udgangspunkt og få prioriteret forskellige UX orienterede aktiviteter. Fokus vil altså være på genereringen af assumptions samt et framework til prioriteringen af de opstillede assumptions.
Oplægsholder: Søren Iversen, Senior User Interface & Experience designer hos GRUNDFOS
Medfinansieret af Den Europæiske Union og Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse