Dine data kan skabe endnu større forretningsværdi, når de bliver analyseret og anvendt optimalt. På dette møde lærer du, hvordan man kan bruge data og AI til at skabe konkret værdi og understøtte ledelsesbeslutninger.
Data er rygraden i moderne forretningsudvikling. Effektiv indsamling, lagring og håndtering af data er afgørende for innovation og vækst. Når data analyseres og anvendes strategisk, skaber det endnu større værdi for virksomheden.
Med en datadrevet tilgang til forretningsudvikling og en solid datastrategi kan beslutningsprocesser optimeres, arbejdsgange effektiviseres, og innovation fremmes på tværs af brancher.
Du får viden om:
- Hvordan data og AI kan skabe forretningsmæssig værdi.
- Hvordan man skaber en virksomhedskultur, hvor data bruges aktivt til at understøtte ledelsesbeslutninger.
- Hvordan du opbygger en datastrategi.
- Hvilke muligheder og potentiale, der gemmer sig i dine data.
- Konkrete projekter, der anvender moderne teknologier.
Fokus på strategi og eksempler
- Kristina Risom Jespersen fra Aarhus Universitet vil dele sin viden om datademokrati og vigtigheden af at skabe en virksomhedskultur, hvor data – fra både interne og eksterne kilder – bruges aktivt til at understøtte ledelsesbeslutninger. Hun vil også diskutere, hvordan virksomheder kan øge deres datamodenhed og sikre, at deres datasystemer er organiseret optimalt, så data flyder effektivt fra input til beslutningsgrundlag.
- Johan Rolsted Kruse fra Inspari fortæller i sit oplæg om, hvordan SMV'ere kan omsætte data til konkret forretningsværdi. Der har været talt meget om AI de sidste par år, men heldigvis er fokus nu rettet mod at skabe reel forretningsværdi. Johan vil introducere strategi, værktøjer og processer, med udgangspunkt i intelligent brug af salgsdata, kundedata samt intern viden om produkterne. Formålet er at inspirere jer til at tænke stort og vise, at implementering af disse teknologier ikke er så kompliceret, som det ofte lyder til.
- Niels Bering Larsen, Borg Automotive: I en international produktionsvirksomhed er data limen i alt fra planlægning, optimering og generel ledelsesstøtte – i alle funktioner – fra HR til Kvalitetssikring. Med udgangspunkt i Borg Automotive Groups datalandskab, vil du i dette oplæg høre, hvordan virksomheden kontinuerligt arbejder med at skabe mere værdi ud af data fra alle processer, samtidigt med at den gode user adoption sikres.
- Kristian Birch Pedersen fra Exigo vil fortælle om, hvordan data kan transformere byggebranchen ved at integrere tidsplaner, kalkulationer og digitale bygningsmodeller. Han vil demonstrere, hvordan dette skaber øget transparens og forudsigelighed i styringen af store byggeprojekter. Som deltager vil du opdage nye muligheder for at optimere projekter gennem bedre beslutninger, præcise prognoser og Business Intelligence til at reducere risici.
Mød oplægsholderne
Johan Kruse, Inspari
Johan er director i Inspari. Inspari specialiserer sig i at transformere forretningsdata til handling, hvilket hjælper virksomheder med at digitalisere, sætte nye dagsordener og erobre nye markeder.
Kristina Risom Jespersen, Aarhus Universitet
Kristina er Associate Professor ved Aarhus Universitet, Department of Economics and Business Economics. Kristinas ekspertiseområder omfatter blandt andet Business Intelligence, Data-driven management og Evidence-based decision-making.
Niels Bering Larsen, Borg Automotive Group
Niels har som CIO ansvar for IT og digitalisering hos BORG Automotive. Virksomheden har hovedkontor i Silkeborg og 2.200 medarbejdere spredt over Europa. Som CIO arbejder Niels og hans team primært med it-drift og sikkerhed samt forretningsapplikationer og business intelligence.
Kristian Birch Pedersen, Exigo
Kristian arbejder som adm. direktør i Exigo. Exigo er førende eksperter i integration af 3D bygningsmodeller (BIM) med projekt- og risikostyring. Gennem deres BIM-software og rådgivning hjælper de ejere og entreprenører med at reducere byggetid, kontrollere omkostninger og minimere risici i komplekse byggeprojekter.
Tilmelding
Du kan deltage i vores arrangement gratis, men det er vigtigt, at du husker at tilmelde dig.
Da der er en max kapacitet på 30 deltagere, er det en god ide ikke at vente for længe med at tilmelde sig. Vi opfordrer derfor også til, at man husker at melde afbud i god tid, hvis man skulle blive forhindret i at deltage.
Arrangementet er medfinansieret af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen.
Program
08.30-09.00: Registrering og ankomst - Let morgenmad og networking
09.00: Velkomst og Introduktion
”Hvordan omsætter SMV’ere data til konkret forretningsværdi” ved Johan Rolsted Kruse fra Inspari
”Data til at understøtte ledelsesbeslutninger og datademokrati” ved Kristina Risom Jespersen fra Aarhus Universitet
Pause
Case: Data er limen i alt fra planlægning, optimering og generel ledelsesstøtte – i alle funktioner” ved Niels Bering Larsen fra Borg Automotive
Case: "Data kan transformere byggebranchen" ved Kristian Birch Pedersen Adm. direktør, Exigo
11.20: Opsamling og tak for i dag
Målgruppe
Virksomhedsledere, beslutningstagere og forretningsudviklere, der ønsker at forstå, hvor data science kan anvendes til at træffe bedre beslutninger, optimere forretningsprocesser og skabe værdi for deres virksomhed.