Vil du gøre din organisation mere datadrevet – og få mere ud af AI?
Så deltag i denne workshop, hvor vi får besøg af Kristina Risom Jespersen fra Aarhus Universitet og Tina Holm Mikkelsen og Jakob Knudsen fra Cognitech - og sammen dykker ned i, hvordan du og din virksomhed kan udnytte data og AI som strategisk fordel.
Du får værdifuld viden og forståelse for, hvordan du kan være med til at sætte data og AI i anvendelse. Og du får mulighed for dialog og sparring med oplægsholderne og andre deltagere, der også vil løfte deres data- og AI-modenhed.
På workshoppen kommer vi omkring:
- Strategiske valg og implementeringen af kunstig intelligens.
- Hvordan AI anvendes til at skabe reel konkurrenceevne.
- Data-demokrati, en kritisk faktor og et fælles strategisk aktiv.
- Hvilke virksomhedskulturer har størst mulighed for at få gavn og udnyttelse AI.
- Hvordan træner man både ledelse og organisation i at blive AI og databevidste.
- Konkrete cases fra virkeligheden.
Du kan møde og høre om:
Kristina Risom Jespersen, Associate Professor fra Aarhus Universitet
Implementeringen af kunstig intelligens stiller organisationer over for strategiske valg, hvor forskellen mellem Narrow AI og General AI, samt mellem automatisering og augmentering, får afgørende betydning. Det handler ikke kun om teknologi – det handler om, hvordan AI anvendes til at skabe reel konkurrenceevne.
I denne sammenhæng bliver data-demokrati en kritisk faktor: Evnen til at give flere dele af organisationen adgang til data og indsigt, så AI ikke forbliver et elitært værktøj, men et fælles strategisk aktiv. Ved at demokratisere adgangen til data og beslutningskraft understøttes AI-løsninger, der styrker medarbejdere frem for blot at erstatte dem.
Tina Holm Mikkelsen, Management Consultant fra Cognitech
AI er en banebrydende teknolog og udviklingen går kun én vej og det er fremad. Men hvilken betydning har AI og måden at arbejde sammen på? Er ledergruppen klar til at lede med data og AI, og hvordan træner man organisationen i at blive trygge ved og nysgerrige på at forstå AI anvendt i en forretningsmæssig kontekst.
Indlægget kommer omkring:
- Hvilke virksomhedskulturer har størst mulighed for at få gavn og udnyttelse AI
- Hvordan træner man både ledelse og organisation i at blive AI og databevidste
- Hvordan implementer man en agil og fremtidssikret datastrategi
- Case eksempler fra virksomheder.
Vi gør det konkret, praksisnært og relevant – og du går hjem med nye indsigter og værktøjer, du kan bruge med det samme.
Program
- Velkomst, netværksøvelse og survey
- Oplæg ved Kristina Risom Jespersen, Aarhus Universitet
- Pause og netværk
- Oplæg ved Tina Holm Mikkelsen, Cognitech
- Oplæg, ved Jakob Knudsen, Cognitech
- Hands-on session