DigitalLead lancerer en række netværksgrupper, der fokuserer på en række forskellige digitale teknologier. Grupperne henvender sig til fagfolk, der arbejder med digitale teknologier, og giver dem mulighed for at dele viden og sparre med ligesindede.
Målet er nemlig, at deltagerne skal gå fra netværksmøderne med ny viden, nye redskaber, samt nye professionelle bekendtskaber, der kan styrke deltagerne i deres daglige arbejde.
I alt lancerer DigitalLead otte netværksgrupper, der finder sted i København, Aarhus, Aalborg og Næstved. Netværksgrupperne handler om AI, data spaces, UX og softwareudvikling og finder alle sted i løbet af foråret, hvor en række møder i de enkelte netværksgrupper er planlagt.
Hos DigitalLead har vi tidligere haft en række forskellige netværksgrupper, der har fokuseret på forskellige digitale teknologier.
Det er på baggrund af de gode erfaringer fra deltagerne fra disse netværksgrupper, at DigitalLead nu søsætter de nye netværksgrupper i foråret 2025.
"Det har været rigtig godt for mig. Jeg har ikke været softwareudvikler så længe, så jeg har fået meget værdifuld viden fra nogle af dem, der har mange års erfaring. Jeg har mange dygtige kollegaer, som jeg også kan få sparring fra, men de fleste laver det samme som mig. Det er rigtig godt at få erfaringer fra nogen, som laver noget andet," lyder det fra Anton Sig Egholm, der er consultant ved Delegate, og tidligere har været med i netværksgruppen for softwareudvikling i Aalborg.
Deltagerne kan få hjælp til faglige udfordringer
Alle netværksgrupperne har det til fælles, at DigitalLead skaber de gode rammer for samarbejde og videndeling, samt sørger for at sikre fagligt relevante oplægsholdere.
”Vi har værktøjer, der kan være med til at facilitere samarbejdet i grupperne og skabe en konstruktiv platform for vidensdeling, så deltagerne får mest muligt ud af deres tid i netværket,” forklarer Iben Bondegaard Andersen, der er senior innovation manager og teamleder hos DigitalLead.
Iben Bondegaard Andersen lægger vægt på, at deltagerne i netværksgrupperne i høj grad selv er med til at definere emnerne, der bliver behandlet i grupperne.
Det betyder også at deltagerne kan få hjælp til konkrete udfordringer, eller spørgsmål, de møder i deres daglige arbejde.
”Nogle gange kan man godt stå lidt alene med sine opgaver og sit arbejde. Netværksgrupperne kan være med til at favne dette. Man får en slags kollegaer, som man kan udvikle sig fagligt med, samtidig med at man får nogle kompetencer, som man kan tage med tilbage til sit arbejde,” forklarer Iben Bondegaard Andersen.
Netværksgrupper kan skabe grobund for kommercielle samarbejder
En af de gode erfaringer, som er kommet ud af de tidligere netværksgrupper, er, at der ofte udspringer kommercielle samarbejder blandt deltagerne i netværksgrupperne.
"Vi ser, at der opstår kommercielle samarbejder gennem netværksgrupperne, fordi deltagerne har haft gode muligheder for at møde hinanden, lære hinanden at kende og opdage nye potentialer,” siger Iben Bondegaard Andersen
Hun lægger vægt på at netværksgrupperne skaber gode muligheder for konsortiedannelse og projektudvikling, hvor der enten søges midler fra DigitalLead, når det er muligt, eller fra eksterne fonde.
"Det betyder, at deltagerne får mulighed for at arbejde videre med de emner, de har fordybet sig i i netværksgrupperne."
DigitalLead kan i den forbindelse bistå deltagerne med hjælp til blandt andet fondsøgning og projektstyring.
Du kan se en oversigt over alle netværksgrupperne og tilmelde dig de enkelte netværk HER.