Vandbesparelse med IoT, Big Data og nudging - DigitalDays event

Aguardio er en IoT-løsning, der hjælper boligejere med at spare på vand og energi gennem reduktion af brugerens tid under bruseren. 

Det sker via en kombination af IoT, big data og symbolik/nudging, som visualiserer og motiverer brugeren til at agere mere bæredygtigt.

Derudover er Aguardio i stand til at monitorere badeværelsets ”sundhedstilstand”; fx risiko for skimmelsvamp.

Dit udbytte ved webinaret:

  • Keep it simple – når man udvikler løsninger, er det vigtig at bruge tid på at forstå brugeren. Jo mere simpel en løsning, jo større sandsynlighed for succes. I indlægget kommer Thomas ind på, hvordan og hvorfor Aguardio har skabt en Plug&Play-løsning, der er superenkel at benytte.
  • Kan man skabe effektive ”nudges” baseret på big data? - Ja, det kan man! Thomas kommer med to eksempler i indlægget.

Om Aguardio

Aguardio monteres på væggen i brusenichen og består af 4 sensorer samt et display.

Aguardio virker ved, at en bevægelsessensor identificerer brugeren i badet og en akustik-, luftfugtigheds- og temperatursensor registrerer, at vandet løber. Herefter aktiveres et ur i displayet, der registrerer den tid, brugeren lader vandet løbe i forbindelse med badet. Det betyder samtidig, at såfremt brugeren slukker for vandet ved fx indsæbning, sættes tidstagningen på standby. Gennem synliggørelse af badetiden forstået som den tid, brugeren lader vandet løbe, skabers en bevidsthed hos brugeren om egen brusebadsadfærd.

En positiv sideffekt ved produktet er, at luftfugtigheds- og temperatursensoren samtidig er i stand til at monitorere badeværelsets ”sundhedstilstand”; fx risiko for skimmelsvamp. Aguardio er batteridrevet, hvor data uploades til en cloud-løsning. Brugeren har gennem en personlig login-profil adgang til data, hvorved det bliver muligt at monitorere over tid, benchmarke mod andre samt genere specifikke nøgletal. Specielt to nøgletal er vigtige for fx et hotel: Antal liter vand forbrugt pr. gæst pr. døgn samt gæstens CO2-aftryk.

Del på LinkedIn
26. november 2020
Kl. 10:15 - 11:15

Priser

Medlemmer
Gratis
Ikke-medlemmer
Gratis
Alle priser er DKK og ekskl. moms
Anne-Mette Overdahl Kuijpers
+45 93 90 44 21
aok|digitallead.dk
Tilmeldingsfristen er desværre overskredet. Kontakt DigitalLead for tilmelding.

Tilmeldingsfrist

25. november 2020 kl. 00:00

Sprog

Dansk

Arrangører

    Thomas er uddannet ingeniør kombineret med en MBA og har de sidste 15 år arbejdet med Cleantech.

    LinkedIn logo Thomas Munch-Laursen

    Thomas Munch-Laursen

    Co-founder & CEO, Aguardio

    Relaterede events